چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۰
۰ نفر

«آخرین صحبت آقای انتــظامی در حضـــــور بازدیدکنندگان از موزه این بود که ایشان گفت خانه من پاتوق هنرمندان ایران و چه بسا جهان خواهد شد.

عزت الله انتظامی

‫اگر موزه ایشان به همان شکل قبلی ساخته می‌شد، اصلا این منظور برآورده نمی‌شد.» این واکنش بهروز غریب‌پور طراح خانه‌موزه عزت‌الله انتظامی به گلایه‌های چهره تحسین‌شده سینمای ایران درباره نحوه طراحی و بازسازی خانه پیشین و موزه فعلی انتظامی است که درهای آن سوم خرداد با حضور خود وی به روی بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان گشوده می‌شود.‬

ناگهان گلایه بسیار قدیمی!

شاید یکی از بحث‌انگیزترین و بامزه‌ترین گلایه‌های آقای بازیگر در شهریور سال 85و نهمین جشن حافظ مطرح شد. بازیگر 5فیلم داریوش مهرجویی در بخشی از مراسم روی صحنه رفت تا از کارنامه فیلمساز تحسین‌شده تقدیر کند. انتظامی 3خاطره از همکاری با مهرجویی تعریف کرد و با تقلید صدای کارگردان «گاو»، از شراکت مالی بی‌سرانجام خود در چند فیلم او خبر داد. مهرجویی هم با تقلید نوع گویش انتظامی سخنانی درباره این هنرمند گفت که به کدورت میان آنها دامن زد!

گلایه در جشن گل آقا

یک سال و چند‌ماه بعد، گلایه‌های انتظامی این بار در نخستین جشنواره فیلم گل آقا سر باز کرد. آقای بازیگر که برای تقدیر از مرتضی احمدی روی صحنه رفته بود، شروع به صحبت کرد و در انتقاد از هدایایی که به احمدی اهدا می‌شود، گفت: «این کارها خوبه ولی باید گلریزون بگیرن مثل قدیما... باید سازمان‌هایی که بخش فرهنگی دارن، کمک کنن.» او اظهار امیدواری کرد مراسم بعدی باشکوه‌تر باشد. گلایه انتظامی به جایی نرسید و پرونده جشن گل آقا در دوره دوم برای همیشه بسته شد.

گلایه انتخاباتی

ساختمان وزارت کشور در میدان فاطمی تهران در آخرین روز و آخرین ساعت‌های ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم شاهد صحنه‌ای کم‌نظیر بود؛ عزت سینمای ایران در کنار رئیس‌جمهور وقت و نامزد محبوب او. انتظامی بلافاصله به ماجرا واکنش نشان داد و گفت که صرفا برای پیگیری و به نتیجه رساندن بنیاد انتظامی با چهره‌های سیاسی همراه شده است. او نامه‌ای هم برای مردم نوشت و در آن تأکید کرد: برای شما من همیشه همان عزتم. بچه‌ای از سنگلج... .

چند گلایه دیگر

در چند سال اخیر که آلودگی هوای تهران در پاییز و زمستان از مرز هشدار و اضطرار گذشته، انتظامی همواره جزو نخستین کسانی بوده که به نمایندگی از مردم اعتراض خود را به گوش مسئولان رسانده است. در کنار این، بازیگر تحسین‌شده سینما در نخستین روز بهمن 92از حضور در شورای‌عالی خانه هنرمندان و هیأت مدیره خانه تئا‌تر کناره‌گیری کرد. گرچه او یک روز بعد نماینده خانه تئاتر در شورای‌عالی خانه هنرمندان و کمی بعد رئیس هیأت مدیره خانه تئاتر هم شد.

آخرین گلایه

تازه‌ترین گلایه آقای بازیگر در آستانه افتتاح خانه‌موزه عزت‌الله انتظامی رسانه‌ای شد. وی هفته گذشته گفت: خانه را به همان شکل که بود واگذار کردم تا موزه شود اما حالا نشانی از آن خانه قدیمی من نیست. این گلایه‌ها پاسخ طراح موزه را در پی داشت. غریب‌پور گفت: در آغاز پروژه من اصلا حضور نداشتم و بعدا به اصرار خود ایشان آمدم. طراحی موزه نه‌تنها به تأیید آقای انتظامی رسیده بلکه ایشان بارها با وجود بیماری از تمام مراحل ساخت خانه‌موزه بازدید کرده است.

خانه خاطره‌ها

خانه‌موزه استاد عزت‌الله انتظامی روز سوم خرداد همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در منطقه قیطریه تهران افتتاح می‌شود و غیبت گنجینه ارزشمند بازیگری سینما و تئاتر ایران در مراسم افتتاحیه به مذاق هیچ‌کس خوش نمی‌آید. آقای بازیگر که ظاهرا قصد ندارد در مراسم افتتاحیه موزه حاضر شود، شاید به‌خاطر رضای دل دوستدارانش هم که شده قدم رنجه کند و قدم‌زنان تا خانه خاطره‌هایش بیاید.

کد خبر 260125

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز